Ashan' thera, dah', witajcie!

Najstarszy z zakonow Killinthoru to Ordo Fallax Spes (Zakon Zwodniczej Nadziei) roztaczający swą pieczę nad północnym zachodem, gdzie na fundamentach tradycji i surowych zasad buduje swą potęgę łącząc w jedno najbardziej dopasowane pary. Ich historia jest długa i wciąż toczy się na nowo. Zajrzyj do kronik, odnajdź legendy, posłuchaj plotek tego co dzieje się teraz.

Hierarchia OFS


PRZYWÓDCY: (Vertat&Yseult, Arcerae&Eithien), Tenebrarum&Caligo.
ZASTĘPCY: (Arcerae&Eithien, Lacrima&Gutta), Canticum&Fabul.

DORADCY***: Aragorn&Gramen.
DYPLOMACI**: Mors&Sanguis, Ragneel&Ferewell.
SOKOLNICY*: Mors&Sanguis, Vanor&Sheila.

DOWÓDCY SKRZYDEŁ***: (Fëanor&Astar), Tenebrarum&Caligo , Dolor&Metus, Ignis&Stella, Gaven&Artair.
SKRZYDŁOWI**: Aragorn&Gramen , Tempore&Minual, Eriad&Numenor, Mors&Sanguis, Ragneel&Ferewell.
ZWIADOWCY*: (Larth&Aduial), Lucidor&Elentari, Lumen&Muireann, Aluinn&Cathal, Brian&Fearghas, Gabriel&Incense, Leathan&Raimeart, Nairne&Hearn.

SKRYTBÓJCY***: Azza&Lunron.
SZPIEDZY**: Varden&Mare.
ŁOWCY*: Eriad&Numenor, Ceard&Bothan, Gaven&Artair, Amici&Diem, Arianna&Ithillien, Troight&Ossian, Vanor&Sheila.

UZDROWICIELE***: Lacrima&Gutta, Canticum&Fabul.
MEDYCY**: Rosa&Colore.
ZIELARZE*: Nairne&Hearn, Vanor&Sheila.

BARDOWIE***: Canticum&Fabul.
PIEŚNIARZE**: Rosa&Colore.
GOŃCY*: -.

ARTYŚCI***: -.
RZEMIEŚLNICY**: Ceard&Bothan.
KUPCY*: -.

NAUCZYCIELE - UCZNIOWIE:
Lacrima&Gutta - (Larth&Aduial, Lucidor&Elentari), Vanor&Sheila.
(Fëanor&Astar) - (Canticum&Fabul, Ragneel&Ferewell).
Aragorn&Gramen - (Eriad&Numenor, Mors&Sanguis), Leathan&Raimeart, Troight&Ossian.
Canticum&Fabul  - (Rosa&Colore), Nairne&Hearn.
Azza&Lunron - (Lumen&Muireann), Arianna&Ithillien.
Gaven&Artair - (Brian&Fearghas), Gabriel&Incense.


Specjalizacje


WOJOWNICY POŚREDNI/DYSTANS:
MAGICZNI:  Lacrima&Gutta, Canticum&Fabul, Dolor&Metus, Tempore&Minual, Lucidor&Elentari, Rosa&Colore.
TRADYCYJNI: Aragorn&Gramen (łuk), Ceard&Bothan (kusza), Amici&Diem (łuk),  Vanor&Sheila (łuk).

WOJOWNICY BEZPOŚREDNI/ZWARCIE:
MAGICZNI: Eriad&Numenor, Ragneel&Ferewell, Nairne&Hearn.
POŚREDNI: Azza&Lunron(sztylety) , Ignis&Stella (miecz długi), Mors&Sanguis (miecz), Arianna&Ithillien (sztylety),  Leathan&Raimeart (miecze)
TRADYCYJNI: Varden&Mare (miecz wielki), Gaven&Artair (miecz wielki), Lumen&Muireann (rapier), Brian&Fearghas (miecz, sztylety), Gabriel&Incense (miecz), Troight&Ossian(miecz)
__________________________________________________________________________________________
*,**,*** - stopnie doświadczenia i umiejętności na danym stanowisku przyznawane przez przywódców za zasługi dla zakonu. 
() - nie obejmują w chwili obecnej danego stanowiska, lecz mieli je w przeszłości.
_ - uczniowie, nie posiadają pełnych uprawnień do wykonywania wybranych przez siebie funkcji.

Opis hierarchii 



PRZYWÓDCY: Do nich należy kierowanie zakonem i sprawowanie opieki nad jego członkami. Od założenia zakonu panowała w nim tradycja, iż przywódcą zostaje najsilniejszy z jego członków wyłaniany podczas odbywającego się co pięć lat niezwykle widowiskowego turnieju. Podczas niego każdy z członków mógł wyzwać obecnego przywódcę na pojedynek. Zasada była jedna – pokonać, a nie zabić. I choć na każdym turnieju pojedynków nie brak, to przywódca niezmienny jest już od lat. Kto wie, czy to zasługa jego niezwykłych mocy odziedziczona po rodzicach, którzy kiedyś również byli przywódcami, czy też może raczej fakt, że to strasznie niewdzięczna robota?
ZASTĘPCY: Wybierani przez przywódców, częstokroć wyręczają ich w co bardziej niewdzięcznych zajęciach, w szczególności papierkowych, współpracując z doradcami i dyplomatami. Mają całkowite pełnomocnictwo w przewodzeniu zakonem w razie ich nieobecności.


DORADCY***: Zaufani i obyci ze sprzymierzeńcami mają znaczący głos w podejmowaniu ważnych decyzji dotyczących spraw i polityki zewnętrznej zakonu. Zajmują się również przyjmowaniem misji i ich rozdzielaniem pośród członków zakonu.
DYPLOMACI**: Przyjmują wizytacje spoza zakonu, podróżują w poszukiwaniu sprzymierzeńców, zawierają sojusze.
SOKOLNICY*: Jako początkujący opiekują się ptakami, są odpowiedzialni za przesyłanie i odbieranie wiadomości, studiują mapy świata, a także pomagają w rozsyłaniu informacji o zakonie.

DOWÓDCY SKRZYDEŁ***: Najlepsi spośród najlepszych smoczych wojowników i jeźdźców. Żadna misja im nie straszna. Nikt nie pamięta takiej, której by nie podołali. W boju tworzą jedność, doskonale uzupełniając się nawzajem. Posiadają zdolności przywódcze. Podczas wojen kierują czasem nie tylko własnym skrzydłem, lecz całymi eskadrami.
SKRZYDŁOWI**: Zasłużeni i wyróżniający się, ci, którzy więcej walk wgrali niż przegrali w swym życiu, a powierzone im, nawet najtrudniejsze misje zwykle okazywały się być sukcesem. Jako przykład wzorowych członków zakonu wiosną wyruszają na coroczne poszukiwania kandydatów na przyszłych smoczych jeźdźców.
ZWIADOWCY*: Patrolują tereny zakonu, wypatrując przybyszy i stoją na straży jego granic dniem i nocą. Widzą wszystko , a jednocześnie sami pozostają nieuchwytni. Ich czujność i wytrzymałość jest ich mocą, a cienie unoszące się nad miastem gwarancją spokoju. Nie wystarczy jednak wypatrzeć wroga, trzeba jeszcze umieć czasem z nim zawalczyć, a przy odrobinie szczęścia pokonać.

SKRYTBÓJCY***: Specjalizują się w likwidowaniu przeciwników pod osłoną cienia. Wykorzystują nie tylko swoje umiejętności bojowe, lecz także dużą dozę sprytu i przebiegłości w osiągnięciu celu tak, aby nikt ich nie zauważył. Zmyślnymi torturami potrafią wydobyć wszystkie interesujące ich wieści, jak i doprowadzić swe ofiary do obłędu.
SZPIEDZY**: Zajmują się pozyskiwaniem informacji zarówno incognito, jak i poprzez schwytanie ofiary żywcem, by można je było później przesłuchać i wyciągnąć z nich informacje. Przemykają na obce tereny dowiadując się  wszystkiego co niezbędne, czy to o sojusznikach, czy wrogach w myśl zasady przyjaciół miej blisko, wrogów zaś jeszcze bliżej.
ŁOWCY*: Do nich należy rola myśliwych i zapełnienie pokaźnych podziemnych spiżarni mięsiwem. Potrafią doskonale tropić i śledzić zarówno zwierzynę jak i wrogie jednostki. Zastawiają również pułapki i sidła na co bardziej dokuczliwe osobniki.

UZDROWICIELE***: Posiadają tak wielką wiedzę i moc, iż leczą za pomocą samej magii.
MEDYCY**: Zajmują się tworzeniem leczniczych mikstur, które wykorzystują do uzdrawiania, bądź też zatrucia. W cięższych przypadkach wspierają się mocami magicznymi.
ZIELARZE*: Zbierają i hodują zarówno rośliny lecznicze, alchemiczne, jak i te zupełnie zwyczajne, które dają niezwykły smak potrawom. Stosują w swych praktykach lecznicze właściwości ziół oraz wszelakich ingrediencji. To oni zaparzą ci herbatkę na ból brzucha i niestrawność, a także zaproponują zioła przeganiające koszmary.

BARDOWIE***: Swą bogatą wiedzę historyczną ujętą w postaci ballad, legend i pieśni przekazują w dal rzeszy ludzi podróżując po miastach. W ich rękach kryje się wielka moc mogąca zarówno łamać, jak i dawać nowe siły oraz nadzieję tym, którzy je utracili. Manipulując rzeczywistością naginają ją do własnych potrzeb.
PIEŚNIARZE**: Dzięki nim, żadna z historii nie ginie, ujęta w pieśni, mogącej przetrwać wieki. To od nich jednak zależy kto okaże się jej bohaterem, a kto zdradliwym kłamcą.
GOŃCY*: Zbierają informacje oraz plotki w mieście i karczmach, a następnie dostarczają je do zakonu. Zawsze mają oczy i uszy szeroko otwarte na najświeższe nowinki, bowiem kto wie, czy to nie początek wielkiej przygody?


ARTYŚCI***: Nie wystarczyła funkcjonalność rzeczy, więc postanowili zabrać się również za ich estetyczny aspekt tworząc przedmioty najwyższej jakości, nie tylko wytrzymałe, lecz i piękne,
RZEMIEŚLNICY**: Ci, którzy stwierdzili, że dość już mają szmatławych podróbek i sami lepiej potrafią wykonać to, co jest im do życia potrzebne. Szczycą się zawodem kowala, płatnerza, czy tkaczki i wykonują części ekwipunku, ubrania, narzędzia, bronie oraz zbroje dla zakonu.
KUPCY*: Czynią niezbędne zakupy materiałów i przedmiotów codziennego użytku dla członków zakonu i dostarczają je do siedziby. Orientują kto, co, gdzie i za ile. Czegokolwiek potrzebujesz, czy to pięknego naszyjnika, rzadkiego trunku dobrej jakości, czy niedostępnej broni, zdobędą go dla Ciebie.

NAUCZYCIELE: Wybitni, wybierani przez przywódców. Zajmują się szkoleniem nowych jeźdźców i ich smoków. Po ukończeniu nauk i zdaniu egzaminu przez ich podopiecznych zostają ich Mistrzami, do których o radę mogą zgłaszać się o dowolnej porze dnia i nocy.
UCZNIOWIE: Każdy kandydat dla którego wykluje się smok i naznaczy go więzią zostaje wraz z nim przydzielony pod opiekę nauczycieli. W ten sposób stają się uczniami.  Minimalny wiek kandydata to 20 lat. Kiedyś był on spowodowany ciążącą nad zakonem klątwą, teraz jednak pozostał jedynie zdroworozsądkową tradycją. Okres podstawowych szkoleń bojowych i magicznych trwa pięć lat podczas których przyswajają sobie oni niezbędną wiedzę, bez której nie są dopuszczani do wykonywania misji. Wpajane są im wtedy również zasady etyczne i moralne obowiązujące jeźdźców i smoki. Szkolenia te wieńczy sprawdzian końcowy, którego zdanie świadczy o zostaniu pełnoprawnymi członkami zakonu. W międzyczasie trwania tych nauk uczniowie podejmują się również zajęć z podstawowego poziomu stanowiska, które kiedyś chcieliby zajmować np. sokolnik, zwiadowca,  łowca, zielarz, goniec, kupiec. Aby wykonywać je jak najlepiej mogą korzystać z pomocy i wiedzy zarówno swoich nauczycieli, nauczycieli innych uczniów, jak i pozostałych członków zakonu, w szczególności tych, którzy awansowali już na wyższy poziom danego stanowiska. Uczniami mogą, lecz nie muszą i zwykle nie chcą zostawać osobniki, które już jako połączone przybywają do zakonu. Ich obowiązuje jedynie akt przystąpienia do zakonu obłożony zaklęciami karającymi zdradę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz