PRZYWÓDCY: (Vertat&Yseult, Arcerae&Eithien), Tenebrarum&Caligo.
ZASTĘPCY: (Arcerae&Eithien, Lacrima&Gutta), Canticum&Fabul.
DORADCY***:
Aragorn&Gramen.
DYPLOMACI**:
Mors&Sanguis, Ragneel&Ferewell.
SOKOLNICY*: Mors&Sanguis,
Vanor&Sheila.
DOWÓDCY SKRZYDEŁ***: (Fëanor&Astar),
Tenebrarum&Caligo , Dolor&Metus, Ignis&Stella, Gaven&Artair.
SKRZYDŁOWI**: Aragorn&Gramen
, Tempore&Minual, Eriad&Numenor, Mors&Sanguis, Ragneel&Ferewell.
ZWIADOWCY*: (Larth&Aduial),
Lucidor&Elentari, Lumen&Muireann, Aluinn&Cathal, Brian&Fearghas,
Gabriel&Incense, Leathan&Raimeart, Nairne&Hearn.
SKRYTBÓJCY***: Azza&Lunron.
SZPIEDZY**: Varden&Mare.
ŁOWCY*: Eriad&Numenor,
Ceard&Bothan, Gaven&Artair, Amici&Diem, Arianna&Ithillien, Troight&Ossian,
Vanor&Sheila.
UZDROWICIELE***: Lacrima&Gutta,
Canticum&Fabul.
MEDYCY**: Rosa&Colore.
ZIELARZE*: Nairne&Hearn,
Vanor&Sheila.
BARDOWIE***: Canticum&Fabul.
PIEŚNIARZE**: Rosa&Colore.
GOŃCY*: -.
ARTYŚCI***: -.
RZEMIEŚLNICY**: Ceard&Bothan.
KUPCY*: -.
NAUCZYCIELE - UCZNIOWIE:
Lacrima&Gutta - (Larth&Aduial,
Lucidor&Elentari), Vanor&Sheila.
(Fëanor&Astar) - (Canticum&Fabul, Ragneel&Ferewell).
Aragorn&Gramen - (Eriad&Numenor, Mors&Sanguis), Leathan&Raimeart, Troight&Ossian.
Canticum&Fabul - (Rosa&Colore), Nairne&Hearn.
Azza&Lunron - (Lumen&Muireann), Arianna&Ithillien.
Gaven&Artair - (Brian&Fearghas), Gabriel&Incense.
(Fëanor&Astar) - (Canticum&Fabul, Ragneel&Ferewell).
Aragorn&Gramen - (Eriad&Numenor, Mors&Sanguis), Leathan&Raimeart, Troight&Ossian.
Canticum&Fabul - (Rosa&Colore), Nairne&Hearn.
Azza&Lunron - (Lumen&Muireann), Arianna&Ithillien.
Gaven&Artair - (Brian&Fearghas), Gabriel&Incense.
Specjalizacje
WOJOWNICY POŚREDNI/DYSTANS:
MAGICZNI: Lacrima&Gutta, Canticum&Fabul, Dolor&Metus, Tempore&Minual, Lucidor&Elentari, Rosa&Colore.
TRADYCYJNI: Aragorn&Gramen (łuk), Ceard&Bothan (kusza), Amici&Diem (łuk), Vanor&Sheila (łuk).
WOJOWNICY BEZPOŚREDNI/ZWARCIE:
MAGICZNI: Eriad&Numenor, Ragneel&Ferewell, Nairne&Hearn.
POŚREDNI: Azza&Lunron(sztylety) , Ignis&Stella (miecz długi), Mors&Sanguis (miecz), Arianna&Ithillien (sztylety), Leathan&Raimeart (miecze)
TRADYCYJNI: Varden&Mare (miecz wielki), Gaven&Artair (miecz wielki), Lumen&Muireann (rapier), Brian&Fearghas (miecz, sztylety), Gabriel&Incense (miecz), Troight&Ossian(miecz)
__________________________________________________________________________________________
*,**,*** - stopnie doświadczenia i umiejętności na danym stanowisku przyznawane przez przywódców za zasługi dla zakonu.
() - nie
obejmują w chwili obecnej danego stanowiska, lecz mieli je w przeszłości.
_ -
uczniowie, nie posiadają pełnych uprawnień do wykonywania wybranych przez siebie funkcji.
Opis hierarchii
PRZYWÓDCY: Do nich należy kierowanie zakonem i sprawowanie
opieki nad jego członkami. Od założenia zakonu panowała w nim tradycja, iż
przywódcą zostaje najsilniejszy z jego członków wyłaniany podczas odbywającego
się co pięć lat niezwykle widowiskowego turnieju. Podczas niego każdy z
członków mógł wyzwać obecnego przywódcę na pojedynek. Zasada była jedna –
pokonać, a nie zabić. I choć na każdym turnieju pojedynków nie brak, to
przywódca niezmienny jest już od lat. Kto wie, czy to zasługa jego niezwykłych
mocy odziedziczona po rodzicach, którzy kiedyś również byli przywódcami, czy
też może raczej fakt, że to strasznie niewdzięczna robota?
ZASTĘPCY: Wybierani przez przywódców, częstokroć wyręczają ich w co bardziej
niewdzięcznych zajęciach, w szczególności papierkowych, współpracując z doradcami i dyplomatami. Mają całkowite pełnomocnictwo
w przewodzeniu zakonem w razie ich nieobecności.
DORADCY***: Zaufani i obyci ze sprzymierzeńcami mają znaczący głos w
podejmowaniu ważnych decyzji dotyczących spraw i polityki zewnętrznej zakonu. Zajmują się również przyjmowaniem misji i ich rozdzielaniem pośród członków zakonu.
DYPLOMACI**: Przyjmują wizytacje spoza zakonu, podróżują w poszukiwaniu
sprzymierzeńców, zawierają sojusze.
SOKOLNICY*: Jako początkujący opiekują się ptakami, są odpowiedzialni
za przesyłanie i odbieranie wiadomości, studiują mapy świata, a także pomagają
w rozsyłaniu informacji o zakonie.
DOWÓDCY SKRZYDEŁ***: Najlepsi spośród najlepszych smoczych wojowników i
jeźdźców. Żadna misja im nie straszna. Nikt nie pamięta takiej, której by nie
podołali. W boju tworzą jedność, doskonale uzupełniając się nawzajem. Posiadają
zdolności przywódcze. Podczas wojen kierują czasem nie tylko własnym skrzydłem,
lecz całymi eskadrami.
SKRZYDŁOWI**: Zasłużeni i wyróżniający się, ci, którzy więcej walk
wgrali niż przegrali w swym życiu, a powierzone im, nawet najtrudniejsze misje
zwykle okazywały się być sukcesem. Jako przykład wzorowych członków zakonu wiosną
wyruszają na coroczne poszukiwania kandydatów na przyszłych smoczych jeźdźców.
ZWIADOWCY*: Patrolują tereny zakonu, wypatrując przybyszy i stoją na
straży jego granic dniem i nocą. Widzą wszystko , a jednocześnie sami pozostają
nieuchwytni. Ich czujność i wytrzymałość jest ich mocą, a cienie unoszące się
nad miastem gwarancją spokoju. Nie wystarczy jednak wypatrzeć wroga, trzeba
jeszcze umieć czasem z nim zawalczyć, a przy odrobinie szczęścia pokonać.
SKRYTBÓJCY***: Specjalizują się w likwidowaniu przeciwników pod osłoną
cienia. Wykorzystują nie tylko swoje umiejętności bojowe, lecz także dużą dozę
sprytu i przebiegłości w osiągnięciu celu tak, aby nikt ich nie zauważył.
Zmyślnymi torturami potrafią wydobyć wszystkie interesujące ich wieści, jak i
doprowadzić swe ofiary do obłędu.
SZPIEDZY**: Zajmują się pozyskiwaniem informacji zarówno incognito, jak i
poprzez schwytanie ofiary żywcem, by można je było później przesłuchać i
wyciągnąć z nich informacje. Przemykają na obce tereny dowiadując się wszystkiego co niezbędne, czy to o
sojusznikach, czy wrogach w myśl zasady przyjaciół miej blisko, wrogów zaś jeszcze
bliżej.
ŁOWCY*: Do nich należy rola myśliwych i zapełnienie pokaźnych
podziemnych spiżarni mięsiwem. Potrafią doskonale tropić i śledzić zarówno
zwierzynę jak i wrogie jednostki. Zastawiają również pułapki i sidła na co
bardziej dokuczliwe osobniki.
UZDROWICIELE***: Posiadają tak wielką wiedzę i moc, iż leczą za pomocą
samej magii.
MEDYCY**: Zajmują się tworzeniem leczniczych mikstur, które
wykorzystują do uzdrawiania, bądź też zatrucia. W cięższych przypadkach
wspierają się mocami magicznymi.
ZIELARZE*: Zbierają i hodują zarówno rośliny lecznicze, alchemiczne,
jak i te zupełnie zwyczajne, które dają niezwykły smak potrawom. Stosują w
swych praktykach lecznicze właściwości ziół oraz wszelakich ingrediencji. To
oni zaparzą ci herbatkę na ból brzucha i niestrawność, a także zaproponują
zioła przeganiające koszmary.
BARDOWIE***: Swą bogatą wiedzę historyczną ujętą w postaci ballad,
legend i pieśni przekazują w dal rzeszy ludzi podróżując po miastach. W ich rękach
kryje się wielka moc mogąca zarówno łamać, jak i dawać nowe siły oraz nadzieję
tym, którzy je utracili. Manipulując rzeczywistością naginają ją do własnych
potrzeb.
PIEŚNIARZE**: Dzięki nim, żadna z historii nie ginie, ujęta w pieśni,
mogącej przetrwać wieki. To od nich jednak zależy kto okaże się jej bohaterem,
a kto zdradliwym kłamcą.
GOŃCY*: Zbierają informacje oraz plotki w mieście i karczmach, a następnie
dostarczają je do zakonu. Zawsze mają oczy i uszy szeroko otwarte na
najświeższe nowinki, bowiem kto wie, czy to nie początek wielkiej przygody?
ARTYŚCI***: Nie wystarczyła funkcjonalność rzeczy, więc postanowili
zabrać się również za ich estetyczny aspekt tworząc przedmioty najwyższej jakości,
nie tylko wytrzymałe, lecz i piękne,
RZEMIEŚLNICY**: Ci, którzy stwierdzili, że dość już mają szmatławych
podróbek i sami lepiej potrafią wykonać to, co jest im do życia potrzebne. Szczycą
się zawodem kowala, płatnerza, czy tkaczki i wykonują części ekwipunku, ubrania,
narzędzia, bronie oraz zbroje dla zakonu.
KUPCY*: Czynią niezbędne zakupy materiałów i przedmiotów codziennego
użytku dla członków zakonu i dostarczają je do siedziby. Orientują kto, co,
gdzie i za ile. Czegokolwiek potrzebujesz, czy to pięknego naszyjnika,
rzadkiego trunku dobrej jakości, czy niedostępnej broni, zdobędą go dla Ciebie.
NAUCZYCIELE: Wybitni, wybierani przez przywódców. Zajmują się
szkoleniem nowych jeźdźców i ich smoków. Po ukończeniu nauk i zdaniu egzaminu
przez ich podopiecznych zostają ich Mistrzami, do których o radę mogą zgłaszać
się o dowolnej porze dnia i nocy.
UCZNIOWIE: Każdy kandydat dla którego wykluje się smok i naznaczy go
więzią zostaje wraz z nim przydzielony pod opiekę nauczycieli. W ten sposób
stają się uczniami. Minimalny wiek
kandydata to 20 lat. Kiedyś był on spowodowany ciążącą nad zakonem klątwą,
teraz jednak pozostał jedynie zdroworozsądkową tradycją. Okres podstawowych
szkoleń bojowych i magicznych trwa pięć lat podczas których przyswajają sobie
oni niezbędną wiedzę, bez której nie są dopuszczani do wykonywania misji. Wpajane
są im wtedy również zasady etyczne i moralne obowiązujące jeźdźców i smoki.
Szkolenia te wieńczy sprawdzian końcowy, którego zdanie świadczy o zostaniu
pełnoprawnymi członkami zakonu. W międzyczasie trwania tych nauk uczniowie
podejmują się również zajęć z podstawowego poziomu stanowiska, które kiedyś
chcieliby zajmować np. sokolnik, zwiadowca, łowca, zielarz, goniec, kupiec. Aby wykonywać
je jak najlepiej mogą korzystać z pomocy i wiedzy zarówno swoich nauczycieli,
nauczycieli innych uczniów, jak i pozostałych członków zakonu, w szczególności
tych, którzy awansowali już na wyższy poziom danego stanowiska. Uczniami mogą,
lecz nie muszą i zwykle nie chcą zostawać osobniki, które już jako połączone
przybywają do zakonu. Ich obowiązuje jedynie akt przystąpienia do zakonu
obłożony zaklęciami karającymi zdradę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz